Zasady składania wniosków:
- Możesz złożyć wniosek w każdej chwili w formie:
- korzystając z udostępnionego formularza pod linkiem:
- droga mailową, wysyłając email na adres: iod@ideas-ncbr.pl lub
- zwracając się do nas pisemnie na adres: IDEAS NCBR Sp. z o.o. 00-801 Warszawa, ul. Chmielna 69
- Wniosek może być złożony osobiście lub za pośrednictwem pełnomocnika (np. członka rodziny). Ze względu na bezpieczeństwo danych zachęcamy do posługiwania się pełnomocnictwem w formie poświadczonej przez notariusza lub upoważnionego radcę prawnego bądź adwokata, co istotnie przyspieszy weryfikację autentyczności złożonego wniosku.
- Wniosek powinien zawierać dane osoby zgłaszającej, dane teleadresowe oraz szczegóły żądania (np. określenie z jakiego prawa chcesz skorzystać).
- Wniosek rozpatrywany jest:
- w ciągu 30 dni, licząc od dnia jego otrzymania,
- w przypadku, gdy żądanie lub liczba żądań ma skomplikowany charakter, termin udzielenia odpowiedzi możemy wydłużyć o kolejne dwa miesiące, o czym poinformujemy wnioskującego,
- w przypadku niepodjęcia działań w związku z wnioskiem, poinformujemy niezwłocznie – najpóźniej w przeciągu miesiąca od otrzymania wnioskiem, listownie o powodach niepodjęcia działań oraz możliwości wniesienia skargi do organu nadzorczego oraz skorzystania ze środków ochrony prawnej przed sądem.
- Bieg terminu rozpatrywania wniosku rozpoczyna się od dnia jego otrzymania.
- Odpowiedzi udzielamy za pośrednictwem poczty tradycyjnej, chyba, że wniosek został złożony drogą e-mailową lub zażądałeś we wniosku przekazania odpowiedzi w formie elektronicznej.
- W sytuacji, gdy uznamy, że nie jesteśmy w stanie zidentyfikować Ciebie jako osoby składającej wniosek na podstawie dokonanego zgłoszenia, możemy zwrócić się z prośbą
o dodatkowe informacje, które nam to umożliwią. - Zasady pobierania opłat
- Postępowanie w sprawie składanych wniosków, co do zasady jest nieodpłatne.
- Jednakże, jeśli wykażemy, że Twoje żądanie jest ewidentnie nieuzasadnione lub nadmierne w szczególności ze względu na swój ustawiczny charakter, możemy:
- naliczyć opłatę do wysokości kosztu udzielenia odpowiedzi lub
- odmówić podjęcia działań w związku z wniesionym żądaniem.
- W razie kwestionowania decyzji o nałożeniu opłaty Masz prawo do złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.